December 26, 2013

How to greet people!









Informal Greeting:
- Hallo = Hi / Helllo!
(Greeting: family members, children and close friends)

Formal Greeting:
- Guten Morgen = Good Morning! - until 11 A.M.
- Guten Tag = Good Day! - until 5 P.M.
- Guten Abend = Good Evening!
- Gute Nacht = Good Night!

------------------------------------
- Wie geht es dir? / Wie geht's? =  How are you?
(Informal: to our friends and familiar)

- Wie geht es Ihnen? =  How are you?
(formal)

How to answer:
- Danke, (sehr) gut = Thank you, (very) good!
- Mir geht es gut / Es geht mir gut = I'm good! / I am fine!
- Mir geht es ganz gut / Es geht mir ganz gut = I'm quite good!
- Mir geht es sehr gut / Es geht mir sehr gut = I'm very good!
- Mir geht es schlecht / Es geht mir schlecht = I'm feel bad!
- Mir geht es sehr schlecht / Es geht mit sehr schlecht = I'm feel really bad!
- Es geht so / Es geht = So - so...
- Nicht so gut = Not so good!

- Und Ihnen? (Formal) = And you?
- Und dir? (Informal) = And you?

- Auch gut, danke = Also good, thank you!

------------------------------------
To finish a conversation:
- bis dann! = So long!
- bis bald! = See you soon!
- bis gleich! = See you soon!
- bis später! / Bis nachher! = See you later!
- bis morgen! = See you tomorrow!
- machs gut! (informal) = take care!

- tschüss! / tschüß! (informal) = Goodbye!
- auf Wiedersehen! (formal) = See you again!
- auf Wiederhören! (on phone) = Hear you again!

- einen schönen Tag noch! =  have a nice day!
- schönes Wochenende!  = have a good weekend!


No comments:

Post a Comment